fredag 20 maj 2011

Händelserik vecka!

I måndags fick jag en hudförändring bortopererad där jag arbetar, i onsdags togs prover i "underredet" i narkos och i går fick jag veta att jag har för högt kolesterol! Vet sedan tidigare att mitt blodtryck också är för högt, om än inte alarmerande- än.
Känns liiiite mycket just nu faktiskt, MEN det rättar till sig och man får det man klarar av- inte mer.
Nu vila och hämta igen mig från den sista operationen för att sedan ta tag i min livssituation vad gäller kost (tagit tag i redan nu) och motion (så fort jag "får" röra på mig igen). Jag vill INTE sluta som min pappa, som fick sin första hjärtinfarkt när han var 54 år. Båda mina föräldrar var "proppbildare" och hade hjärt-kärlsjukdomar och diabetes typ II. SÅ om inte förr, är det alltså dags att mota Olle i grind och göra det jag kan.
Dessa vanor får nu bytas emot....

Kostcirkeln på ett bra sätt!
Det är allvar nu, när kroppen börjar säja ifrån...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar