fredag 3 februari 2012

En stund med total närvaro

I stort sett hela Sverige har minusgrader nu. Det kan vara svårt att motivera sig att gå ut och motionera när vinden är som vinande istappar, MEN jag kan känna mig stolt i dag, då jag tagit 2 promenader. Jag och sonen tog en 45 minuters promenad där han satt i vagnen och det var kallt men skönt! Solen strålade från en klarblå himmel!
Så kände jag, efter middagen, att jag ville ut igen. Sagt och gjort, på med 3 lager kläder och täckt så att bara ögonen syntes, gick jag ut och tog en riktig powerwalk på 40 minuter.
När jag gick där i ett mörker där bara månen lyste upp min väg kände jag en sån total närvaro. Jag var verkligen DÄR och bara njöt!
Det var så skönt att jag längtar till i morgonkväll, då jag skall göra om samma sak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar